Kao i svaki početak i sam početak akademskog života predstavlja jedan od najtežih i najstresnijih životnih događaja. Novo okruženje, novo društvo, nova očekivanja…mnogo pitanja bez odgovora, a možda najvažnija od svih jesu – Gde potražiti pomoć? Od koga dobiti podršku i odgovore na brojna pitanja?
Centar za razvoj karijere i savetovanje studenata pruža podršku studentima Univerziteta u Beogradu do tri godine nakon diplomiranja, sve od njihovih prvih akademskih koraka. Kako bi sto lakše prevazišli prepreke sa kojima su se susreli na početku ovog puta Centar za razvoj karijere i savetovanje studenata osmislio je i uspešno realizovao program “Dani podrške brucošima”, sačinjen od niza radionica koje obuhvataju teme za koje se pokazalo da stvaraju najviše poteškoća brucošima. U zgradi Rektorata Univerziteta u Beogradu tog 07. novembra dočekali smo novoupisane studente Univerzita u Beogradu sa osmehom i spremnim odgovorima na sva njihova pitanja.
07. novembar 2019.
Tog jutra brucoši su pristizali ushićeno na zakazano druženje sa koga je trebalo poneti nova znanja. Došli su pomalo bojažljivo ali i sa velikim očekivanjima, a mi smo radionice započeli motivisano, sa željom da ispunimo njihova očekivanja. Najpre smo započeli sa temom koja im je u ovom trenutku najvažnija – Kako učiti? Na radionici Uči lako, saznaj kako studentima su dati odgovori na ovo pitanje. Srednjoškolsko gradivo zamenjeno je novim obimnim udžbenicima. Brucoši su imali zadatak da urade testove kako bi zajedno utvrdili koji je od vidova učenja najbolji za svakog od njih pojedinačno, a takođe su predstavljeni i različiti tipovi učanja. Kroz zajedničku diskusiju brucoši su razmenjivali dosadašnja iskustva u primeni različitih tehnika učenja. Složili smo se da je jako važno da nauče kako da što efikasnije uče i da nauče da razdvajaju bitno od manje bitnog, kako bi sam proces učenja bio uspešno završen.
Naredna tema kojom smo se bavili ticala se Planiranja i organizacije vremena. Brucoši su se već susreli sa preblomom kako da što bolje isplaniraju i iskoriste svoje vreme. Organizacija vremena u periodu studiranja predstavlja izuzetno važnu temu, kako bi se pored studiranja ostavilo vremena i za druge aktivnosti i privatni život. Brucoši su na radionici upoznati sa značajem tzv. “multitaskinga”. Ovaj put zadatak im je bio da naprave svoj raspored aktivnosti, i da prepoznaju koje su to primarne aktivnosti kojima je neophodno dati prioritet prilikom sastavljanja raporeda.
08. novembar 2019.
Narednog dana ponovo smo dočekali brucoše, koji su ovog dana dolazili opušteniji, usled pozitivnoih iskustava ponetih sa radionica koje su održane prethodnog dana. Njihovi utisci sa radionica održanih prethodnog dana:
- “Utisak sjajan, očekivanja su i više nego ispunjena.”
- “Radionica je u potpunosti ispunila moja očekivanja, čak ih je i nadmašila. Mislim da sam konačno na dobrom putu da naučim kako da učim, za šta sam mislila da je nemoguće. Sve pohvale, odlazim krajnje motivisana!”
- “Pruža neverovatan osećaj! Sigurnost u sebe zbog saznanja da ima još ljudi koji su u sličnoj ili istoj situaciji.”
bili su nam podstek da i mi u naredni dan radionica uđemo još motivisaniji.
8. novembra naša prva tema ticala se Veština komunikacije. Sa dolaskom na fakultet pred brucoše je stavljen zadatak da se upoznaju sa raličitim oblicima formalne komunikacije. Kako razgovarati sa profesorom, kako pravilno napisati e-mail… neki su od najznačajnijih zadataka sa kojima se studenti susreću na početku svojih studija. Studenti su na radionici upoznati sa poželjnim načinima odvijanja formalne komunikacije, i upućeni kako da se ponašaju u različitim situacijama.
Kako razvijati samopoudanje? – Naredna je realnizovana radionica toga dana. Brucoši su upoznati sa osobinama dobrog govornika i sa činjenicom da student koji te osobine poseduje ima značajnu prednost na usmenim ispitima. Realizovana je i vežba kroz koju su mogli da uvide nesvesne poruke koje šaljemo putem neverbalne komunikacije. Ideja nam je bila da kod njih razvijemo svest o značaju neverbalne komunikacije. Neverbalna komunikacija je od izuzetnog značaja, te je i nju neophodno vežbati kako bi bili svesni poruka koje šaljemo tim putem.
Sve promene koje sa sobom donosi početak studentskog života uzrokuju nelagodu. Svim studentima je zajednički problem upravo suočavanje sa neizbežnim stresnim situacijama, te smo se na poslednjoj radionici pozabavili temom Upravljanje tremom i stresom. Brucoši su međusobno diskutovali i upoznavali se sa brojni načinima na koje organizam reaguje na stres. Iako su tek započeli svoj akademski put, stresne situacije im niju strane, te su ovu temu izuzetno ozbiljno shvatili. Svoj akademski put završiće bogatiji za diplomu i stečena znanja, ali ja jako važno naučiti kako da tokom tog puta očuvamo ono što nam je svima najvažnije – zdravlje. Kroz zajedničku vežbu upoznali smo ih sa različitim načinima opuštanja i oslobađanja od stresa, i ukazali im na značaj mentalnog zdravlja.
Poruka polaznicima programa “ Dani podrške brucošima”
Vaše ocene koje ste dali našim radionicama podsticu nas da spremamo nove sadržaje i da budemo još bolji.
Vaši utisci:
- “Izuzetno pozitivan utisak, volela bih da učestvujem na još radionica.”
- “10”
- “Sigurna sam da ću i na dalje posećivati radionice i seminare.”
naša su nagrada za uložen trud.
Hvala vam na ukazanom poverenju, i vidimo se ponovo uskoro. Vaš Centar za razvoj karijere i savetovanje studenata.
volonterka Jovana Gnjajić, studentkinja Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
U moje vreme ovog nije bilo!