Digitalni dani podrške brucošima- startujte pametno i bez straha!

Studenti obično prvu godinu studija započnu puni straha od novog početka, novih ljudi, novih ulica, velikih amfiteatara, prvih pravih profesora i prvih ispita. Neki, pak , krenu u prvu godinu puni entuzijazma i energije, a onda shvate da na fakultetu nije baš kao u srednjoj školi i da moraš baš da se potrudiš da bi ostvario svoj cilj. U nameri da vam pokažemo da početak studija ne mora biti težak pokrenuli smo projekat pod nazivom Digitalni dani podrške brucošima i u okviru njega snimili nekoliko kratkih video-zapisa i napravili Vodič za brucoše, koji možete da preuzmete u PDF formatu. To sve možete pogledati na: http://www.razvojkarijere.bg.ac.rs/ddpb
U Vodič za brucoše smo uneli sve ono što smo kroz studiranje naučili, navike koje smo stekli i pomoćne tehnike koje smo koristili i koristimo još uvek. Ovaj tekst je tu da vas uvede u Vodič i nagovesti šta se sve u njemu nalazi. To vam je kao kad pišete beleške na predavanju, ali ne uhvatite baš sve što profesor kaže. Zato je preporuka da ga preuzmete u PDF formatu i detaljno pogledate. Olakšaće vam prvu godinu studija, a kasnije ga možete koristiti kao podsetnik ako zaboravite neki od saveta.

Istina je da vreme na fakultetu brzo prolazi, gradivo se brzo prelazi i lako možete doći u situaciju da vam se mnogo toga nagomilalo. U vodiču smo naveli nekoliko saveta kako da to izbegnete i pričali smo o tehnikama učenja. Pomodoro tehnika i pravljenje mape uma su samo neke od njih. Možda ste već primetili da neke vaše kolege pamte lekcije “u slikama”, dok neki uče na glas. To je zato što postoje 3 različita tipa ličnosti i shodno tome, 3 različita načina pamćenja – auditivni, vizuelni i kinestetički. Što pre shvatiš koji ti način učenja odgovara, brže i efikasnije ćeš stići do rezultata!

Time managment – kako da učiš efikasno, na vreme ispunjavaš obaveze i postižeš rezultate, a usput stvaraš i lepe uspomene. Tehnike koje smo detaljno objasnili, a koje će vam pomoći da se bolje organizujete su SMART i “hitno-bitno”. Za dobru organizaciju najvažnije je da budete iskreni prema sebi.

Prokrastinacija – Ahilova peta većine studenata, čak i onih najboljih. Odlažemo obaveze jer naš mozak teži da izbegne neprijatnu situaciju. Ali, kada shvatiš da što pre započneš obavezu, pre će doći vreme za odmor, onda prokrastinacija postaje prošlost!

U vezi za prokrastinacijom je često i perfekcionizam.
On je tvoj neprijatelj i ne treba ti! Neko pametan je jednom rekao Bolje završeno, nego savršeno!

Šta će meni ovo u životu? Rečenica koju je svaki student izgovorio više puta. Ali, seti se da, da bi jednog dana radio ono što voliš, moraš da naučiš i radiš stvari koje ti se ne sviđaju. A i nikad ne znaš kad će ti neko znanje zatrebati!

Trema je tvoj verni saputnik. Kad imaš tremu, to znači da: a) ti je stalo do onoga što radiš i b) izlaziš iz svoje zone komfora, a kada izlaziš i zone komfora, onda rasteš i napreduješ.

Ne poredi se sa drugima! Ako misliš da si manje pametan ako ti treba više vremena da spremiš neki ispit ili ti se čini da svima ide super, samo se ti osećaš zaglavljeno – to nije tako! Poenta je u tome da smo svi mi različiti, svako ima svoj put i tempo kojim stiže na svoje odredište, odnosno do cilja. Tvoj put je samo tvoj put i ne dozvoli da ti takve misli budu prepreka.

Vizualizacija ili svima nama dobro poznata rečenica “Razmišljaj pozitivno!”, zato što kako misliš, tako i privlačiš!

Ako ste se zapitali zašto ste pri upisu popunjavali i dodatnu uplatnicu sa 100 dinara, odgovor je upravo ovde, Centru za razvoj karijere i savetovanje studenata. To je mesto gde možete da potražite savet ili pomoć i prisustvujete raznim seminarima i radionicama. Možete nas posetiti bilo kada, bilo koji problem ili dilemu da imate. Za sve dodatne informacije, možete posetiti naš sajt http://www.razvojkarijere.bg.ac.rs/

I za kraj, naša poruka svima vama je da budete ono što jeste i da volite sebe zbog toga, jer svetu treba neko baš takav!

Koliko te je post inspirisao

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *